Thursday, November 17, 2016

Det drar ihop sig till firande

Idag börjar firandet av sextioårsdagen så smått med att både svåger och svärmor dök upp. Jag inledde dock min dag ute på balkongen, så som jag alltid gör när jag äter frukost själv. Anna tycker det är sjukt och det är det kanske men det skänker mig en rofylld morgonstund och det finns ju tröjor, när kylan biter för mycket.


Sedan förberedde jag mig för att hämta svärmor vid tåget men jag lät den lilla leksakstelefonen stå kvar, som en påminnelse om att lillsnuttan varit här så nyss. När gästerna kommer på lördag får vi väl ställa bort den men då finns ju sopborsten kvar och den lekte hon också med. Eller tränade hon måhända...


Strax före halv elva kom tåget in och strax före det hade jag lyckats finna en parkering så jag hann möta svärmor och hennes väskor. Hon har svårt att gå pga problem med gikt, men är i övrigt vid god vigör. Vi for hem och jag lagade raggmunkar till lunch. Det föll i god jord ty svärmor, som är väldigt sparsmakad i maten, tog hela tre styck.


Sedan hjälpte hon mig att slå in min present till Anna. Den minnesgode läsaren kanske erinrar sig att jag köpte en kamera till Anna som för tidig födelsedagspresent, när jag var i San Francisco i våras. Det pinsamma med den är att det är nästan uteslutande jag som använt den och som bemödat sig om att lära mig använda den. Så nu har jag köpt en ny present, som jag vet att Anna önskar sig och som hon kommer att vara betydligt mer benägen att lära sig - en trådlös högtalare.


Resten av dagen tillbringades i stillhet. Vi sov middag i var sitt rum. Sen kom Anders och sen kom Anna och då serverade jag raggmunk även till dessa medan svärmor och jag, som redan förunnats denna lycka, åt ärtsoppa. Efter kvällsmaten fortsatte vi i stillhet framför TV:n


Sist vill jag visa denna fina bild, som Erika sände mig idag. Lilla tossan och jag på promenad genom den långa hotellkorridoren.

No comments: