Thursday, August 27, 2015

Dagsregn, men glad jag är ändå.

Dagens höjspunkt var besöket hemma hos kusin Alve och fru, men detta skulle inte ske förrän fram mot aftonen så jag for ut till Remmene idag också. Jag tänkte sitta och meditera lite men knappt hade jag bänkat mig innan det började regna. En blick på SMHI:s radarbild gav vid handen att ett stort och rikligt regnområde nått mig så det var lika bra att åka hem till syster E igen.


Där fick jag en lång och härlig dag fylld av kaffe, mat och vila.


Så småningom vart det dock dags att åka åt boråshållet och sedan stod det inte på förrän jag stod under de dignande klasar av vindruvor jag sett så ofta på bild. Och de var inte sura heller. 


Värden själv ställde sig strax vid grillen och förberedde en god grillad köttbit ...


... medan värdinnan, som hade hand om tillbehören, ägnade sig åt att underhålla oss gäster.


Ty även kusin Ingvar var med och han skröt med det museiföremål han fortfarande envisas med att använda när han skall ringa. Den lär visst kunna fotografer också, men det är nog bara tomt prat. Det är dock alltid lika roligt att träffa den gode I och idag var det extra kul för han hade med sig flera gamla fotoalbum ur vilka jag kunde fotografera ett stort antal bilder, som jag inte sett tidigare.


Efter en god och närande måltid samlades vi i salongen och jag bjöds en riktigt härlig prinsesstårta. Jag var tyvärr tvungen att dela med mig av den till de andra, men rosen, den snöt jag för egen del!


Vi fick en synnerligen gemytlig och trivsam kväll med samtal, som flöt lika lätt som vinet i våra glas. Ända tills dess att syster återvände från sitt möte och tog mig med sig hem. Det var nog rätt bra egentligen för jag skall ju åka tåget hem tidigt i morgon bitti och måste hinna sova och packa innan dess.



No comments: