Tuesday, August 18, 2015

Ny köksbänk

Man sover gott i stugan när man väl somnat så inte förrän halv tio statt jag upp och redde mig min frukost. Den smakar härligt ute på bryggan i det klara förmiddagsljuset. Jag hade tänkt börja röja i det gamla förrådet, men ville först bara se om jag kunde fixa till vår köksbänk. Vi har haft en gammal limträskiva från IKEA, som egentligen varit för stor hela tiden. Man har inte kunnat vända sig i köket utan fått gå in och backa ut.



Det visade sig vara mer pilligt än jag trodde och när jag väl insett det gjorde jag helt enkelt så att jag letade upp en ny skiva ur förrådet och gjorde köksbänken ny och fin och i rätt storlek. Det blev riktigt bra till slut men nu hade klockan blivit så mycket att jag lagade lunch och sedan for hem. Eftersom jag ända skulle tillbaka och lämna vovven kändes det som att eftermiddagen ändå var förstörd så jag kunde lika gärna åka in till stan.


Jag hade tänkt bjuda Anna på skaldjurssallad, men så hade hon träffat Paula och de hade enats om att köpa hem sallad så då slapp jag laga mat. I stället satt vi hemma hos dem och såg Idol och nu har vi kommit hem och skall strax natta oss.
Jag är med i en Facebookgrupp där man skall beskriva och visa bilder på kulturminnesmärken och det gillar jag. Jag har många sådana bilder och jag gillar att skriva om dem. Idag hade jag lagt ut en bild från Gamla Göta Landsväg, Stockholms äldsta väg, och den lockade massor av likes och positiva kommentarer under em. Sådant kittlar min fåfänga.

No comments: