Saturday, August 15, 2015

Kärt besök

Jag köpte inte med några bananer till frukostfilen denna helg. Det kändes onödigt när det växer så mycket blåbär att man knapp ser riset för bara bär. Så jag fick raskt ihop en liten bunke och sedan åt vi blåbär med kylskåpskall fil, precis som Karl-Anton sjunger om.


Jag hade väl tänkt börja mura idag men det känns mycket bättre att jobba när jag är själv här och dessutom annonserade snart vännen Caroline sin ankomst. Då for jag i stället och provianterade till ännu en omgång av vår favoriträtt i sommar - charkuterier på takspån. Alltid lika uppskattat.


Som tur var köpte jag även en flintastek ty damerna hade mycket att prata om efter en hel sommar utan större kontakt. Detta gav mig en lugn och rofylld eftermiddag trots att jag stod för all matlagning. 

Caroline for inte förrän i skymningen och då passade jag på att tända en speciell lykta som jag ställde på en speciell plats för att fira pappas 95-årsdag. Tidigare på dagen hade broder Ingvar visat en bild på hur fint han gjort vid graven. Det kändes bra.








No comments: