Friday, August 28, 2015

Femtioårskalas i efterskott

Sitter just nu, mätt och belåten, hemma hos kusin C, som firat sin femtioårsdag. Visserligen lite sent men ändå. Detta har gjort mig lätt däst så jag ids inte skriva så mycket utan river av dagen helt hastigt. 


Kvart över åtta satt jag på perongen i Herrljunga och väntade på mitt tåg. Det var länge sedan och jag saknar egentligen inte den tiden trots att jag gillar att åka tåg. 


Resan gick perfekt och på minuten steg jag av i Sumpan. Där gick jag raka vägen till busshållplatsen med alla de ostar jag hade med och strax var jag hemma. 


Efter diverse affärsbesök för att hämta ut bilen från service, köpa kräftor och hämta paket med nya pralinformar blev det så dags att fara på kalas där det bjöds god mat. 
Ikväll spelas Stig-Helmer Story på TV och jag råkade se en scen som talade till mig. Lille Stig-Helmer sitter i soffan med en serietidning. Mamman kommer in och tar bort tidningen och där sitter den lille nörden med Sveriges Kommunikationstabell som han smygläst. 

No comments: