Sunday, March 06, 2016

Afgahnska gäster

Som alltid på lördagar så tog vi det lugnt. Drack kaffe på sängen, lyssnade på Lisa Syrén och först vid elvatiden stapplade vi upp. Vi skulle ha gäster på kvällen och behövde handla mat även om det skulle bli enkelt. Vi for till Bromma Blocks eftersom Anna och skulle handla färg till skolan. Det tog en timme inne på Rusta och jag fick en lugn och fin stund ute i bilen.


Från Bromma fortsatte vi till City Gross där de alltid har svenskt kött. Även svensk ost fick vi se idag! Jag köpte också några vaniljhjärtan till mycket lågt pris eftersom vi skulle iväg och hjälpa Paula med hennes låne-TV. Jag kom i samspråk med en dam om detta, som sa att hennes mor brukade baka sådan och då sa jag att det gör jag också.


Hemma hos Paula fick Anna och jag igång TV:n ganska lätt vilket visar att problemet var mycket enkelt. I stort sett att dra undan en säng och hitta vägguttaget för antennen. När detta var gjort tog vi med vovven och for hem. Det var inte bara för att passa henne utan för att vi skulle få besök av Carina och hennes små afghanska ensamkommande barn. Noomi skulle vara ett litet evenemang för dessa och det funkade fint.


Vi bjöd på köttfärslimpa och potatismos med lingon och brunsås och barnen åt bra. Fast de var så exemplariskt artiga att det nästan var lite överdrivet. Vi tittade på Melodifestivalen, eller snarare de, för jag satt och lade ut egna melodier ur mitt stenkakearkiv. Något som uppskattades av en del vilsekomna individer ute i cyberspace, vilka inte heller följde med så noga i Björkmans festival. Och nu skall  jag köra hem gästerna, som bor lång söderut och saknar bil så de slipper åka kommunalt en lördag kväll.


Och nu är jag hemma igen och skall lägga ut bilderna också.

No comments: