Friday, March 11, 2016

Äntligen geocaching

Idag kom jag äntligen ut i skogen på jakt efter cacher och det var riktigt roligt. Jag kollade i listorna och såg att jag inte tagit några geocacher sedan Martina och jag var på Öland. Det var nästan fem månader sedan så det är hög tid att fortsätta. Och det här kan nog vara ett väldigt bra sätt att få mig ut för att röra mig igen. Innan jag kom så här långt hade jag dock varit på polisen och hämtat ut mitt nya pass. Det gick fort för jag beställde det i måndags.



Jag hade valt ut ett område i närheten av en golfbana där det fanns många cacher och jag hade lagt in rubbet i GPS:n men det tar tid, både att gå mellan gömmorna och att leta upp dem så när jag lade av efter en och en halv timme hade jag tagit fem styck. DE var ganska traditionella. Plastburkar som hängde i ett träd o dyl men en av gömmorna stack ut och fick favoritpoäng. Det var pilen som markerade löpriktning nedan. Man kan se att den är tvådelad  om man tittar på vänsterbilden och tar man bort locket, som sitter med magneter, så hittar man en plastburk i en urgröpning. Kul.


Från skogen for jag raka vägen till min mataffär och sedan ut i min skog. Jag hade plötsligt blivit sugen på stekt strömming ty de hade färska filéer och jag köpte en näve. Stekta i riktigt med smör, upplagda på knäckebröd och serverade med en liten pärla smakade det ljuvligt.


Sedan ägnade jag eftermiddagen åt att förbereda mig inför min melodifestivalfinal i morgon. Jag har spelat in ett antal fina skivor ur min samling och lagt ut dem på Facebook. Fast med sekretess så att bara jag och syster M kan se dem. Hon behövde kolla att länkarna fungerar. Idag satt jag och skrev lite texter om varje låt. Kanske är det ingen alls som lyssnar när jag offentliggör låtarna i morgon kväll men det spelar ingen större roll. Jag har haft roligt när jag gjort det här. Anna stängde idag så jag satt kvar där ute tills solen gick ner bakom bergen på andra sidan sjön.


Sedan for jag hem och gjorde i ordning mat till Anna. Hos syster E fick jag en god kycklinggratäng och i ett obevakat ögonblick tog jag en bild av receptet så nu fick vi njuta av det som fredagsgotte. Plus lite godis som råkat slinka ner medan vi såg på premiären av Let's Dance. Ett utmärkt program att sova till eller sitta och blogga till vilket Anna respektive jag gjort.

No comments: