Saturday, March 12, 2016

Melodifestival

Dagen har gått i väntans tecken har det känts som. Även om jag inte väntat på mellofestivalen så har jag egentligen inte gjort något annat heller utan mest suttit och släktforskat. Paula skulle ha födelsekalas för väninnorna ikväll och skulle komma hem till oss och laga lite smårätter. Men det visade sig att av åtta bjudna tjejer skulle det bara komma tre. Resten var sjuka och förhindrade och vi tyckte riktigt synd om henne. Paula kom i alla fall en stund men mest för att umgås. 


Vi hade dock vår kväll ordnad och klockan sex knackade vi på hos grabbarna grus där vi genast bjöds på en
läcker pastagratäng. Lille Wiggo hade fyllt tio i veckan och av mig fick han de praliner jag gjorde i veckan. Vi tyckte alla att de smakade bra. 


Efter maten landade vi i soffan och såg melodifestivalfinalen. Själv ägnade jag mig dock mest åt att lägga ut mina egna melodier. Det verkade inte vara så många som lyssnade men jag hade i alla fall haft kul när jag gjorde i ordning sångerna. 

No comments: