Monday, March 07, 2016

Passar på att boka pass

Även idag körde jag Anna till skolan för hon hade en stor färgburk i bilen, som skulle till jobbet. Sedan for jag direkt till polisen för att boka pass men se det gick inte alls. Man måste boka tid och det gjorde jag. Jag fick tid snabbt, redan halv tolv, så jag for hem och väntade. Vid elva var jag där igen och fick komma till genast och sedan fortsatte jag direkt till skogen.


På Instagram hade jag sett att det var punchrullens dag idag så ett paket sådana köpte jag. Två lade jag hemma och sedan tog jag med övriga fyra till stugan där de skall få delta i förmiddagskaffet fyra dagar framåt.


Jag började med lunch direkt. Stekt falukorv i pitabröd och sedan pitabröd med Gamle Ole. Jag hade fått för mig att jag ville ha just den osten idag. Den smakade som jag mindes. Ljuvligt. Sedan ägnade jag mig åt att spela in ett antal väl valda skivor inför helgens Melodifestivalfinal. Jag gjorde ju det i lördags och några få nördar visade stor uppskattning så jag frestar med lite mer förberedd festival inför kommande helg.


Jag fortsatte också måla på mina potatisskalare och är fortfarande nöjd. Fast nu har jag också börjat planera att göra en bild av Magnisa, nere i Myra, utifrån de teckningar mor gjorde innan hon dog. Sist idag var det läxhjälp och det var fortfarande mycket folk där. Idag avslutade jag med att spela Selma när de började bli klara och det slog väldigt väl ut. Och nu har vi suttit och sett på TV. Anna var väldigt nöjd med sina Paul Klee-arbeten i skolan.

1 comment:

e said...

Selma minns jag namnet på men kommer inte alls ihåg vad det gick ut på, kan du påminna?