Monday, March 28, 2016

Hemma igen

Jag hade svårt att somna och trodde att jag skulle få en sömnlös natt. Jag kollade klockan, den var halv ett och sedan somnade jag och vaknade inte definitivt förrän halv åtta. Då var vi i Söderhamn. Sedan fortsatte tåget i sakta mak och en halvtimme sena anlöpte vi Stockholm kl elva. Paula mötte med bil och vi var snart hemma.


Där inledde vi genast med att röja upp efter målningen eftersom Nils var i antågande och han ju är väldigt känslig för skräp och oreda. Halv två hämtade jag så gossen och vi for hem via mataffären där vi bunkrade inför lunchen. Det blev stekt fläsk med löksås och det föll honom väl i smaken. Vi vilade nu middag men vid femtiden körde jag honom in till stan där han skulle träffa en kompis.


Själv for jag iväg för att tvätta bilen. Det tog tid ty det var ett beslut, som många tagit denna dag och jag fick vänta länge på min tur. Nu sitter vi och ser ett program som nog heter Präst söker fru/man och som verkar ligga på en nivå, som ligger skyhögt över reklamkanalernas "bonde söker fru". Snart ringer väl Nils och vill bli hämtad.


Och idag fyller lilla E 150 dagar...

No comments: