Thursday, April 21, 2016

En flitig dag

Idag har jag varit riktigt flitig. Nu när vi fått hem köksluckorna, färdigmålade och fina, så känns det angeläget att få klart skåpen. Så idag har jag målat alla skåpfronter två gånger. Tyvärr med vattenlöslig blank färg, där penseln lämnar spår. Förr fanns det ju tixotrop färg som flöt ut, men sådan måste man åka till Finland för att köpa numera. Här i Sverige är vi så miljövänliga att vi får nöja oss med grejer, som inte fungerar.


Nu blev det rätt fint ändå och det syntes tydlig skillnad på före och efter. Jag målade även alla taklister och då de sitter så högt upp att man inte ser några penselränder där. Förutom målning har jag fortsatt att gotta mig åt Miljöpartiet. Ett parti som, likt Kristdemokraterna, inte behövs. Miljön är så viktig även i övriga partiers, att det räcker gott och väl. Sverige är dessutom ett sekulärt land. Folk, som på fullt allvar låter sin handlingar och sina liv styras av 2000-åriga sagor, blir bara bisarra i vårt moderna land.

Efter målning - och före
Förutom målning och politik har jag inte gjort så mycket mer idag och slutade med att åka och hämta hem Anna och hennes kollega G, som jobbat extra inför ett öppet hus i skolan nästa vecka. Det spöregnade på vägen hem och jag märkte då att ventilationen i bilen börjat strula. Men bilen ska snart in på service så då får min mekaniker ta hand om detta.


I morse fick jag också öppna en klenod. Vid besök i Motala i juli i fjol köpte jag några Gäseneostar och en av dessa har jag låtit ligga på lagring, men idag var det den enda ost som fanns kvar i huset så nu fick den öppnas. Den var god! Mycket god och väl värd att vänta på.

No comments: