Wednesday, April 06, 2016

Ordningen börjar återställas

Om gårdagen var lite loj, så var jag desto flitigare idag. Jag hade tid kl tio hos mitt däckhotell ute i Täby så där inleddes min dag medan vinterdäcken stuvades undan och bilen fick nya fina sommardäck. Det roliga var att vinterdäcken anses klara minst en säsong till.


Nöjd och belåten for jag ut till stugan där jag tog mig en kaffekopp, målade lite mer på Magnisa torp, läste i mors gamla skrivmaskinsark och tog med mig slipmaskinen hem. Jag tänkte måla utrymmet där fläkten suttit men då måste jag först slipa de spacklade ytorna.


Jag slipade och hade dammsugaren på samtidigt så det blev inte så dammigt i köket. Vi har färger som torkar fort så jag kunde måla två gånger ganska snabbt och då vart det riktigt bra. Jag kanske behöver bättra lite men när målningen var klar började jag röja i köket.


Vi skall ha småfrämmande denna helg - svågern - och storfrämmande nästa - lilla e - och då är det bra om vi kan ha det någorlunda presentabelt. Åtminstone så att man har ett bord att sitta vid. När allt var klart kunde man få en föraning om hur det kommer att bli när köket blir färdigt. Väldigt ljust och vitt och fint.


Nu satte jag igång att laga en fisksoppa till ikväll och som vanligt blir det rätt mycket soppa så den skall vi nog kunna njuta ett par dagar ytterligare. Sist var jag och hämtade Anna efter hennes körsång och nu sitter vi och ser på finalen i Sveriges Mästerkock. Inspirerande.

No comments: