Thursday, April 14, 2016

Takmålning

För ett par veckor sedan målade jag taket i köket och idag har jag målat tegeltak. Jag är nämligen med i en facbook-grupp för akvarellmålare och häromdagen såg jag att en medlem hade målat ett helt vanligt gammaldags tegeltak och det var så fin och såg så lätt ut att jag tänkte att det måste jag också försöka.


Så när jag kom ut till stugan kastade jag mig över penslar och färg och började måla. Det blev riktigt bra så nu kan jag kanske börja använda tegelpannorna i mina bilder. Jag målade förresten en brädvägg också. Så mycket mer gjorde jag inte där ute idag. Jo, jag offrade mig och tog en promenad med jycken. Hon kan ju inte rå för att hon är hund och hon blir ju så himla glad, när jag tar fram det långa röda kopplet.


Dagen hade annars börjat tidigt idag. Jag hade lite grejer i bagaget, som skulle till Annas skola, så jag körde henne dit för att hon skulle få sova lite längre. Hon börjar ju också med sitt svältprogram idag så då får man stryka medhårs och vara lite snäll. Dessutom vill jag ju ha så mycket utrymme som möjligt när jag skall hämta lilla och stora E på Arlanda i morgon.


Jag for hem ganska tidigt för vi hade tvättstugan ikväll och då bör man ha igång tvättmaskinerna snabbt så att ingen annan tar ens tid. Anna hade gjort i ordning ett par kassar som skulle tvättas ty hennes kläder är så konstiga att de måste tvättas i sällskap med vissa andra med speciella tvättmedel och speciell temperatur. De är inte som mina kläder, som alltid tvättas tillsammans oberoende av färg och alltid i 40 grader.

Och nu ska vi fortsätta städa lite inför morgondagens besök. 

No comments: