Tuesday, April 12, 2016

Solig dag i stugan

Idag unnade jag mig en lång härlig dag i stugan. Solen sken och jag med den där jag satt ute på bryggan med mitt kaffe och några kvarglömda biscotti. Först var jag dock på Clas Ohlson och bytte en stavmixer, som jag kört sönder, när jag gjorde min morgonsmoothie. Den vi haft i ett år nu var rätt billig, så jag valde en dubbelt så dyr.


Den visade sig innehålla en hel del nyttiga prylar så nu kan jag mixa och hacka och vispa, lätt som en plätt. Det känns också bra att ha en sprillans ny rostfri mixer när man snart får en liten gäst, som bara äter mixad mat.


I stugan gjorde jag inte så värst mycket mer än att måla på min bild av Magnisa gamla torpställe. För tillfället anser jag den vara klar. Jag tog också bilder på olika ställen varje halvtimme för att få ett begrepp om var solen skiner mest. Vi planerar att sätta upp solpaneler och vi planerar också att bygga en fast eldplats och då är det bra att veta var solen skiner mest.


Innan jag for hem gjorde jag också rent i källaren och satte in den termometer som visar inne- och utetemperatur. Det var drygt 12 grader ute och fem grader i källaren, men då hade jag också haft dörren öppen ganska länge medan jag gjorde rent efter musgnag och råttgift. Jag har haft en flaska pepsi liggande i källaren hela vintern och den har inte frusit någon gång trots att vi hade en ganska lång kylperiod i januari-februari.


Sist idag var det körsång och innan dess var Paula här och hämtade hunden så den skulle slippa vara ensam så länge. Nu sitter vi och slötittar på TV och väntar på att hon skal koma tillbaka. Och ikväll har lilla och stora E landat i Köpenhamn där senior-E skall passa lill-E ett par dagar medan mellan-E jobbar i staden. 

No comments: