Friday, April 08, 2016

Tågnörd

Strax efter sju i morse vaknade jag i mitt hotellrum och sedan stod det inte på förrän jag satt nere i matsalen beredd att angripa hotellfrukosten. Det är nog det allra bästa med att bo på hotell och Scandics i Östersund gjorde ingen besviken. Ett tag höll jag dock på att bli det för i ett litet kylskåp fanns bara havremjölk ock laktosfritt och annat som veganer vurmar för.


Jag upptäckte dock snart att det fanns ett bord med riktiga mjölkprodukter, så jag inledde med fil och flingor. Sedan blev det en tallrik kallskuret och sedan en tallrik med det småvarma - ägg, omelett, prinskorv, bacon. Sedan var jag mätt!


Upp på rummet och snabbt packa ihop mina tillhörigheter och sedan ner till stationen dit Norrtågs motorvagn strax kom. Det blev en fin resa ner till Sundsvall. Lagom litet folk och en bana, som löpte genom ett mycket vackert landskap i Ljungans dalgång.


Det mycket märkliga inträffade också att jag slog mig i slang med damen som skötte serveringen. Jag brukar snarast undvika folk men vi kom att prata om min resa och hon döpte mig direkt till sin tågnörd. I slutet avresan inbjöd hon till och med mig till förarhytten och det kändes nästan lite pinsamt, både för mig och föraren.


Jag hade inte haft några problem att följa med under resan före wi-fit fungerade perfekt och jag hade en kartskiss uppe under hela färden där jag kunde se tåget som en liten blå prick. Då var det sämtre på tåget mot Stockholm från Sundsvall.


Där hade jag valt första klass eftersom det var lika billigt som andra, men det hade flera gjort. Tåget var helt fullsatt och wi-fi funkade inte så jag sov mest. När jag sedan kom fram for jag direkt hem och gjorde mig klar för kvällens övning, som bestod i buffé på Kinakrog. Gabbi och lillgrus var ensamma hemma eftersom resten av familjen var på cup i Örebro så dessa var också med.


Vi fick en trevlig kväll varefter vi körde hem Gabbis och nu sitter, respektive sover vi framför TV:n där Lets Dance lever sitt eget liv, utan alltför stor inblandning från vår sida.

No comments: