Monday, May 02, 2016

Golvläggning

Idag har jag varit osedvanligt aktiv men ändå blir texten kort. Jag har nämligen lagt in laminatgolv i köket och blev nästan helt klar innan jag kom fram till det stora glasskåp, som får anstå till i morgon. Anna tömde skåpet på kvällen och vi flyttade det gemensamt till en säker plats.


Jobbet gick bra, men var inte lika jätteenkelt som instruktionsfilmer på nätet ger vid handen. Jag fick allt passa och banka och slå för att bitarna skulle fogas ihop. Till detta kom utläggning av underlagsplast och sågning vid besvärliga hörn.


Jag kunde dock se in genom dörren, innan jag stack till läxhjälpen, och se ett vackert nytt kök. Så mycket mer har inte hänt så det får bli bilder som beskriver dagen.





När allt var klart noterade jag en märklig sak. Trots att golvet bara blivit 9 mm högre så märktes det väldigt tydligt att köksgolvet blivit högre. Man måtte ha känsliga höjdreceptorer i fossingarna.

3 comments:

e said...

Jättesnyggt!

Alf said...

Jo, det vill gärna bli bra!

Mushiii said...
This comment has been removed by the author.