Saturday, May 14, 2016

Melodier på längden och tvären

Idag är det melodifestival och pressad av ett enormt grupptryck lär jag inte undkomma detta, så det får bli en kort text idag. 


Jag började med att gå och klippa mig. Idag av en kvinna från Iran som var mycket pratsam och lärde mig hur syrianer är, hur marockaner är, hur Afgahner är och framför allt hur irakier är. 


Nyklippt körde jag ut till Skärholmen där Anna spelade oljefat vid Öppet hus på Levande Verkstad. 


Vi besökte samtidigt den utställning som konstskolan Linnéa har i samma hus. 


Mitt på dagen bedömdes regnrisken så ringa att oljefaten spelade sin andra föreställning utomhus. 


Och nu är det kväll och vi sitter hemma his goda vännerna R och C och väntar på att Mello skall börja. Vi har blivit undfägnade med en fantastisk måltid som kallas Surf & Turf och innebär att  man serveras allt möjligt - kött, skaldjur, grönsaker. Bilden visar hummer och pilgrimsmusslor, som strax skall avlösa sparrisen på glödbädden. 

No comments: