Saturday, May 28, 2016

Jet-lag

Nu är vi lyckligt och väl hemma . Åtminstone jag. Martina undfår inte denna nåd förrän i morgon. Vi sov inget på planet men "vilade intensivt" som Martina uttryckte saken. Vi satt tysta och blundade i flera timmar vilket var lättare nu när vi åkte genom en natt. Vi känner oss dock tämligen jet-laggade så det får bli en kort text idag.


Det var dock skönt när vi kunde se ut genom fönstren och se de första öarna i norska skärgården under oss.


Det var lättare att komma in i Sverige än i USA och vi var fort igenom tullen. Medan vi väntade på väskorna poserade jag bredvid min släkting, Birger Jarl, som väl påminner lite om mig? Resan hem till Solna tog dock lite tid för vi hade oflyt med bussarna.


Till slut steg jag dock ur hissen och resan var över. Vi åt en god gratäng, som Anna lagat och sedan var vi så pass mosiga att vi båda slängde oss i snarkofagerna och tog oss en tvåtimmarssömn.


Och nu har vi varit uppe nästan ända till tio och känner, att nu kan det nog vara dags att lägga sig på riktigt.

No comments: