Sunday, June 05, 2016

Årsmöte i Stugföreningen

Dagens stora begivenhet var årsmötet i stugföreningen, som skedde på verandan hemma hos Connie, ett hus som vi inte varit i tidigare. Mötet gick bra och det fastställdes äntligen, att jag skulle få igen de utlägg jag hade för ett år sedan då jag köpte elmätaren till föreningen.

Det blev riktigt fint på balkongen när Anna möblerat igen

Innan mötet hade vi varit och köpt en klänning till Gabbi och efter mötet härdade vi ut i kylan så pass länge att vi fick grillat våra marinerade kotletter. När dessa voro uppätna skyndade vi hem och såg dels ett skilsmässodrama från Dalarna och sedan ett program om Bo Kaspers. Vi gjorde också en avstickare till Kistagallerian där Anna köpte en bäddmadrass till Paula.

Under tiden satt jag och sökte ett par namn i gamla husförhörslängder från Vara-trakten vid 1800-talets början. Sökandet var resultatlöst, men så intensivt att jag glömde skriva blogg. Därför fick jag fiffla med datumet för att det skulle se ut att vara publicerat på söndagen.

No comments: