Friday, June 10, 2016

Översyn

Även idag var jag lite tveksam till att ge mig ut till stugan. När jag satt på balkongen med min frukost var det visserligen en grad varmare än igår, men +10 är inte mycket den 10 juni. Men så erinrade jag mig att jag hade en geocache borta i Täby Kyrkby, med fullskriven loggremsa, så dit borde jag ju fara. Och då kunde jag ju se över mina andra cacher i norra delen av Åsa-nisseland.

Dagens lunch må se ut som hundmat, men är pyttipanna.
Så jag skrev ut nya remsor och gav mig sedan av. Första stannade jag dock till på Mall of S för att hämta nya Nespresso-kapslar. Vi har ju kört med en billigare kopia ett tag, men det har smakat billigare också och det har vi tröttnat på.


Min cacher visade sig må bra och jag bytte bara remsa i den vid Sjökvistens affär i "Åsanisse i kronans kläder".


Åsanisse jubilerar var i utmärkt skick


Liksom Åsanisse som polis


Och Åsanisse på hal is.

Dagens trädgårdsarbete bestod i att plantera en rosmarinplanta
Jag for nu ut till stugan och ägnade eftermiddagen åt att läsa ut Riddarna kring Dannys bord. En bok, värdig en nobelpristagare. Anna är på ett litet After Work men har avböjt hämtning eftersom de är rätt nära så jag har nu åkt hem och satt mig vid TV:n för att se Frankrike slå Rumänien. Tänk att det finns fotbollsspelare i det landet också....


Innan fotbollen satte jag mig dock ute på balkongen med en äkta Nespressokopp. Det var skillnad! Får se nu om företaget går in och kollar min blogg och sponsrar mig inför nästa köp ....

PS. Jag sitter och tittar på "uppsnacket" inför premiärmatchen i EM i TV och kan inte låta bli att undra, som alltid, om kvinnorna verkligen kan se det som en framgång att även de kan sitta och ge djupsinniga analyser av fotboll. Det känns på något sätt som att en kvinna i en sportstudio sänker sig till männens nivå.

No comments: