Wednesday, January 15, 2014

Lön för mödan

Nu har jag målat färdigt köket – första gången. Resultatet är en typisk grundmålning där den starka bottenfärgen ännu lyser igenom. Två strykningar till och köket bör se nytt och fräscht ut. Redan nu är det betydligt ljusare. Men jobbet är inte jätteroligt. Många små ytor, där man inte kan rolla utan måste sitta och pilla med pensel, gör målningen tidsödande och klockan var långt fram på eftermiddagen när jag var klar.

Gågatan i Trollhättan
Då hade jag emellertid en riktig ljuspunkt att se fram mot. Gamla kollegan A-L kontaktade mig på Facebook igår och tyckte vi borde ses på en öl och en bit mat innan jag for upp till stan. Det tyckte jag också och vid femtiden möttes vi utanför Bishops Arms för en stunds trivsamt ätande och pratande. Jag som hållit en mycket strikt diet senaste veckan slog nu loss med en caesarsallad och en mindre öl.

Det som göms i snö...
Det var väldigt vackert ute i den nyfallna snön trots att temperaturen kretsade kring nollan. Som tur är har jag tagit med snöskyffel så jag lär kunna plocka fram bilen i morgon bitti när jag skall åka. Nu skall jag bara packa och se lite på TV. Den har varit ur funktion sedan igår och jag har trott att jag tryckt på någon dum knapp men så sa A-L att det stått i tidningen att Com-Hem har problem i tvåstad. Det tycks var löst nu.



No comments: