Sunday, January 19, 2014

Söndagslugn

Det är bra skönt att bara gå hemma och slappa och skrota på söndagar. Speciellt numera när man inte behöver tänka på att det står en klass och väntar på måndag morgon. Jag har i efterhand börjat inse vilken press det ändå var att veta att jag skulle skruva upp tempot lite och bli lärare med allt vad det innebar av arbetsledning och ansvar.

Jag upptäckte för ett tag sedan att min psoriasis blivit betydligt bättre, alldeles av sig självt,  och det lär ju vara en stressrelaterad sjukdom. Jag nämnde detta i fredags, när vi hade vår julgransplundring och då berättade René att hans mor varit med om exakt samma sak när hon gick i pension från sin skola.

VI var dock lite kreativa idag och det yttrade sig i en rejäl kylskåpsstädning. Vi slängde gamla saker, utgångna saker, trekvartstomma saker och se, det vart luft och reda i kylskåpet. Så nu har vi koll på vad som finns och skall förhoppningsvis inte glömma bort fullgod mat bak någon förpackning. Efter städningen for vi fram och lämnade tillbaka jackan Anna köpte i fredags och sedan fortsatte vi till Paulas jobb. När hon slutade stack vi hem till dem och åt en köpesallad och tittade på Youtube-klipp från gamla misslyckade uppträdanden i "You got talent". Ett elakt nöje.

No comments: