Thursday, January 16, 2014

Tillbaka i storstan

Idag var det dags att fara norrut igen och jag försökte komma iväg tidigt för att vara framme innan det blev för sent. Det behövde jag dock inte oroa mig för ty det gick väldigt bra att köra idag. Efter sex timmar var jag framme i stugan dit jag körde först för att kolla att allt var väl och för att lägga ut en röllakanmatta på verandagolvet.

Lite svalt kanske men ljust och vackert
Adventsstjärnan lyser genom isrosorna
 Jag har länge drömt om att få uppleva verandan i snö och det fick jag idag. Det var vackert. Rutorna var täckta av isrosor och när jag tände upp ljusen där inne sken hela verandan som en liten juvel i skymningen. Jag stannade inte så länge utan for in till stan där Anna bakat pepparkakor till i morgon. Vi bytte fort om och begav oss fram mot centrum där vi stråladde samman med Anders.

På väg mot Gamla Stan såg vi fullmånen skina över slottet

Lugnt och fint på källaren Mowitz
Gossen ville bjuda på middag på en tapas-restaurang som tack för vistelsen hos oss. VI gick mot Café Tabac på St Nygatan och kan säga direkt. Gå inte dit! Där var mycket folk och ett fruktansvärt oväsen. Till detta kom att personalen inte såg oss. Efter femton minuter lämnade vi stället och gick till Källaren Mowitz i närheten. Tyst och lugnt, lite folk och personal som tog mycket väl hand om oss.

Oxfilé i god sås smakar inte kattskit
Efter en god trerätters promenerade vi tillbaka ända till T-centralen och tog sedan metron hem nöjda, mätta och belåtna med vår kväll.

No comments: