Wednesday, January 08, 2014

Terminsstart

Idag samlades åter den unga, förhoppningsfulla och kunskapstörstande generationen framför skolans portar men det gjorde inte jag. Likt stinsen i den kända anekdoten kunde jag säga att "där kom en unge och det skiter jag och där kom en till och den skiter jag också i". Det var en härliger känsla. Jag sadlade i stället min S40 och styrde ner mot västkusten på en lång, grå och lite seg resa. Jag kände mig lite trött efter en väl utfestad julhelg och stannade flera gånger för att vila ögonen.

Till slut kom jag dock fram och kunde notera att allt var sig likt här hemma - på gott och ont. Nu väntar en vecka med nya turer till soptippen, till välgörenhetsbutiker och byggvaruhus. Närmsta projektet är golvläggning i gamla sovrummet och därefter återstår vitmening av köket. Sedan skall jag sätta in en ny annons och hoppas bli av med eländet.

1 comment:

Anonymous said...

veckan kommer att bli ett bättre träningspass förstår jag/syse