Thursday, January 23, 2014

När man är en glad pensionär

Det är jättemysigt att vara ute i stugan och allra mysigast på verandan. Men när det blir lite för många minusgrader förbjuder mig min snålhet att åka dit och elda upp en massa dyr fotogen för att kunna vistas där. Alltså stannade jag hemma idag.

Fast först for jag och hämtade lilla vovven, som sedan sovit sig igenom dagen, blott avbruten av nödiga skäl att gå ut. Själv satt jag vid köksbordet och såg ut mot inflygningen till Bromma, bort mot skogarna vid Drottningholm och en liten glimt av Ulvsundasjön. I luften dansade små snöflingor medan bordet täcktes av färger, penslar och akvarellpapper. En underbar frid, som blir extra njutbar av vissheten att så många andra sliter och jobbar medan jag har helt legitima skäl att ägna mig åt mig själv. 

Det är rätt bra att vara pensionär!

No comments: