Thursday, May 08, 2014

En gråtung dag

Vädret var inte roligt idag. Gråkallt och med luften fylld av miljarder små droppar av dimma. Jag gav upp tanken att sitta på verandan och ställde in kaminen i storstugan. Där blev det fort trettio grader varmt och sedan räckte det med stearinljus för att hålla värmen resten av dagen. Jag fortsatte med registrering av skivor och när jag slutade hade jag kommit till nummer 446. Då är inte gårdagens nyinköpta skivor med och inte heller de som ligger på lilla hyllan i förrådet, kanske ett hundratal ytterligare allt som allt. Jag har lagt ut registret på internet, inte för er läsares skulle utan för att själv alltid ha tillgång till det. Adressen dit är hur som helst http://www.odlund.se/stenkaka.html

Vovven tycker inte om regn utan har hela dagen legat inne på soffan och gonat sig i värmen. Dock försvann hon ut och ner till kryddlådan efter lunch och vägrade envist komma in igen. Trots duggregn och kyla satt hon där nere i över en timme tills jag förbarmade och gick ner för att hämta in henne. Då vart det fart på vovven, som genast började jaga sina bollar och ville att jag skulle kasta dem åt henne. Det gjorde jag några gånger, men sedan bar jag in henne och hon la sig snällt på sin filt i soffan. Det går bättre att jobba när man vet att hon är inom lås och bom.

Vi for hem vid femtiden men fick vara själva hela kvällen. Erika, som jobbat hemifrån idag for iväg till kompisar och Anna till Cazami, som hade 9-årig födelsedag. Det gick ingen nöd på Noomi och mig som fick en lugn skön kväll hemma, utan umgänge och utan shopping.

No comments: