Tuesday, May 06, 2014

Om att ta det lugnt

Gårdagens flit och iver avlöstes av ett lugnt vegeterande idag. Jag v ar tidigt ute vid stugan och fortsatte direkt med att registrera mina stenkakor. Det går inte jättefort ty allt som oftast måste jag lyssna på skivan för att avgöra vilken kategori den tillhör. Om det är Dansmusik, Jazz, Visa eller något annat. Min kategorisering är ytterst subjektiv och inkonsekvent, men sådan är jag.

Fem skogspinnar
Mitt på dagen fick jag ett nödrop från Anna sop,m behövde några käppar att spänna upp en väv på. Jag fattade inte riktigt hur det skulle gå till men att fixa fem tvåmeterlånga pinnar var inte svårt bland alla grenar som fallit under vintern. Lagom till Anna slutade for jag in till hennes skola med pinnarna. VI lyxade sedan till oss med att äta färdig sallad på kvarterets salladsbar och efter det körde jag henne till Oljefatsspelningen i Skärholmen. Och nu sitter jag och väntar på lilltösen, som damp ner på Arlanda vid sju-tiden och som snart skall hämtas någonstans där hon varit under kvällen. Närmare besked lär nå mig snart.

No comments: