Thursday, May 15, 2014

Första liljekonvaljen

Jag har fortsatt småplockandet i lägenheten idag. Tvättat ytterligare en maskin och sorterat upp det som är kvar och som skall slängas samt det som skall sparas. Det är två ganska små högar nu. Jag vet inte om jag nämnt det förut, men jag har ev, en spekulant på lägenheten. Han är dock inte i stan nu utan kommer möjligen denna helg, möjligen nästa. Eftersom jag är bortrest ett tag nu, har jag talat med en granne som glatt åtagit sig att visa upp lägenheten. Det vore ju himla skönt om saken löste sig snart. Så det känns lite meningsfullt att städa upp ordentligt nu


Mitt på dagen tog jag mig samman och gick ut i solen på en timslång promenad. Jag ville se om jag kunde finna några nyutsprungna blommor till mitt blomsteralbum på Facebook. Och äntligen fick jag se min favorit, Liljekonvaljen, som nu börjar lätta på förlåten och visa upp sig i alla sin glans. Dock inte fullt utslagen ännu. Hoppas den väntar ännu ett litet tag uppe vid stugan så att jag hinner plocka in en bukett när jag kommer åter från San Francisco.

No comments: