Wednesday, May 21, 2014

Way West!

Tisdag

Jag är just nu lite jetlagad där jag sitter på Flybar med Anders och njuter en pizza och en öl. Det 
Är helt OK att sitta och knacka på en iPad här ty, som Anders sa, i San Francisco är det svårt att sticka ut. Men jag ids inte skriva så mycket så det blir bara lite bilder från dagen. Men - Allt med resan har gått jättebra!!!

Vid gate 17 har man genomgång för ombordpersonal före resan. Det visar sig  att de blåögda blonda nordborna har hand om först klass medan de malaysiska slavarbetarna sköter oss i ekonomiklass. Men de gör det bra!


Dessa gamla fårade män skall föra oss över Grönland mot Californien!


Anders hade hjälpt mig boka biljett och valt plats med ytterst stor omsorg. Jag hade plats för benen och fick en behaglig resa. Bara 9 tim och 45 min. Det kändes inte som något större besvär att åka så.


Anders mötte vid flygplatsen och körde sedan hem oss i sin lilla gulliga bil, nedcabbat.


Vi åker över den nya Bay Bridge! Inte att förväxla med Golden Gate, som jag skall cykla över en dag.


Så är vi framme och resan som inleddes i morse med ett steg i Sverige slutar med det steg i San Francisco. Och nu börjar två härliga veckor. 





1 comment:

Eva said...

Ha de' bara såååå bra!