Sunday, January 11, 2015

Innesöndag

Idag har vädret varit sådant att det känts mysigt att vara inomhus. Råkallt, snålblåst och snöyra har gjort röjningsarbetet lätt att välja framför stärkande promenader. Trots detta inledde Anna dagen med en långpromenad eftersom hon gått med i projektet 100 träningspass innan midsommar. Idag gjorde hon sitt femte...

Mina planer inför midsommaren är att kunna sitta ute i stugan och spela en vacker smäktande midsommarvisa på nyckelharpa. Det ska nog gå bra, men stråken behöver repareras, något jag kan göra själv, bara jag tar mig samman och börjar.


Här inne fortsatte vi röjandet. Alla mina ägodelar har stått i en hög kassar i ett hörn av det blivande kontorsrummet och jag började med att ställa upp allt på sängen. (Vi sov där i natt eftersom vår egen säng var för belamrad). Sedan bar vi in hyllan från sovrummet och ställde upp den på sin nya plats.

NU började jag fylla den med mina kassar och de fick gott och väl plats. Dock var det fortfarande en massa kassar kvar ty det visade sig att mycket av det som stått där var Annas och hon fick en smärtsam procedur när hon valde vad som skulle vara kvar och vad som skulle skänkas/slängas.


Nu är det kväll  och vi har hunnit så långt som att det står en fåtölj där vi tidigare hade vår bokhylla, ett av skåpen i sovrummet står i förrådet men fortfarande ganska mycket kassar lite överallt. Det kommer dock att bli en kraftig förbättring i morgon då jag skall köra ett lass till Stadsmissionen och ett större lass till  soptippen i Hagby. Det kommer att göra gott.

No comments: