Tuesday, January 27, 2015

Vård av sjuk sambo

Idag har Anna förmått hålla sig hemma och i stillhet hela dagen och jag har försett henne med kaffe, mat och TV-kanaler. Det har nog gjort gott och fram mot kvällen verkar hon nu klart piggare. Själv har jag suttit och släktforskat och skrivit rent mors dagbok och haft det allmänt behagligt.

Ikväll var det första körövningen för mig. De andra började förra veckan, men då var ju jag i Paris och hade det mysigt. I vår skall vi börja med Bellman och vi sjöng bl.a. två sånger som jag aldrig hört förut. Vi slutade precis så sent att jag missade bussen med ett par minuter och skulle få vänta i 25 min på nästa. Jag skulle kunnat ta tunnelbanan också men där var väntetiden 14 min så då beslöt jag mig helt enkelt för att gå hem. Jag fick drygt tjugo nyttiga minuters promenad och det skadade mig nog inte.

No comments: