Tuesday, January 13, 2015

Vårupptakt

Dagen har varit slö. Jag började med att köra Anna till jobbet, med ett par kassar, som skulle dit och sedan hämtade jag vovven och körde även Paula till jobbet. Därefter latade jag mig. Under förmiddagen skrev jag rent dagbok, vid lunchtid åt jag och vilade middag och på eftermiddagen släktforskade jag.

Vår ledare ackompanjerade sången till gitarr
Sedan blev det kväll och när Anna kom hem for jag iväg till Sumpan där det var upptakt inför våren hos Sundbybergs manskör. Det vart en liten småtrevlig tillställning med öl och smörgås. Jag hade sparat mig hela dagen inför vad som komma skulle och det gick nog bra. En landgång och en öl blir nog precis de 21 points jag hade kvar.

I övrigt har dagen varit mild. Snön övergår till gråvit sörja och gångarna är så halkiga att jagh måste trippa fram. Vädret kan inte bestämma sig.

No comments: