Friday, January 30, 2015

Somaliska bandylandslaget

Idag har vi så sett den länge emotsedda filmen om det somaliska bandylandslaget som deltog i VM i Irkutsk i fjol. Efter att ha stått på skridskor för första gången sju månader innan. EN recensent skrev att det var som ett liote längre Tv-program mer än en film och det stämmer bra. Likafullt var det ett väldigt bra TV-program, en riktig feel-good-film. Något jag verkligen kan rekommendera

Anna slutade tidigt idag och var hemma redan vid fyra. DÅ hade Anders precis lämnat hemmet för att ta tåg till Falun där han skall vara på möte och sedan återkomma i morgon kväll. Han dök upp vid halv två vilket jag hade glömt, men jag hade tagit upp köttfärs och gjorde nu två goda hamburgare som vi åt med förtjusning.

Tidigare på dagen hade jag suttit och målat igen. Två dar i rad nu och det känns väldigt bra även om bilderna aldrig blir SÅ bra som jag hoppas. Nu håller jag på med att försöka återskapa det gamla köket i Remmene så som jag minns det och utifrån de kvarvarande linjer som fanns kvar i det nuvarande köket.

Nu har vi sett På Spåret i efterhand och ätit en färdigköpt sallad från stans bästa salladsbar, den i Älvsjö. Vi var duktiga idag och skulle ha vunnit med 29 poäng.

No comments: