Saturday, January 31, 2015

Älgstek

Jag har haft en tanke om att vi någon gång varje helg i år skall ha gäster, som vi lagar gott till. Det har funkat fint hittills men denna helg klarade vi det med ett tveksamt nödrop. Det blev bara svåger Anders och svärson Jimmy. Paula är ute med sin bästis, numera boende i Los Angeles, men nu på hembesök. 

Det gick bra detta med och vi lät oss väl smaka av en älgstek, som jag fick i gage när jag tomtade i julas. Jag trodde först det var en älgfilé för den såg så fin ut, men det var nog egentligen "bara" ryggbiff men den var väldigt god, speciellt såsen. 

Dagen började annars med kaffe på sängen och melodikryss, som jag löste på blankt papper. Det gick alldeles utmärkt och gav lösandet en lite högre dimension. En av frågorna handlade om Gluntarna och plötsligt slog det mig att jag inte vet något om dem. Sagt och gjort. Jag gick in på iTunes och förr än jag visste ordet av hade jag köpt en CD med 30 gluntsånger. 

Efter detta tog vi oss en snöblöt promenad till Solna C där jag lagade mitt klockarmband, samt köpte lite nytt schampo från Yves Rocher av den sort som luktar kaffe på ett rent förtjusande sätt. Vi besökte också en butik, som tydligen gjort succé i Frankrike - Picarde - som sålde enbart djupfryst och tydligen av god kvalitet. Mycket var färdiglagat och vi valde en citronpaj, som vi tog till dessert ikväll och som inte var så tokig.

4 comments:

e said...

Nu vill jag inte vara sån men visst är det väl en duschkräm och inte shampoo som luktar kaffe? Jag kan mitt Yves Rocher-sortiment :-)

e said...

För övrigt är jag djupt imponerad att du inte bara känner till Yves Rocher utan även GÅR dit av egen fri vilja. Hatten av för det!

Alf said...

För mig är allt som är trögflytande och som säljs på Yves = schampo

Alf said...

Jag fick en sådan där krämschampo i julklapp för något år sedan och det är en av de godaste dofter jag känt!