Wednesday, November 04, 2015

Att lyxbanta

Dagen har varit uppspaltad i diverse smärre aktiviteter. Plus ett nytt dataprogram, som kom på tal vid körövningen igår. Det heter MusiScore och fungerar så att man skriver in noter, väljer tonart, instrument mm och sedan kan man be datorn spela upp noterna. Vi fick noter till en körversion av Stilla Natt igår och den började jag min dag med.


Det är tidsödande men väldigt roligt och jag höll på till fram mot kvart i tio då jag for till Annas skola och hämtade henne. Hon skulle ut till Vällingby där hon fått mammografitid. Med bil klarar man sådant utan någon längre paus mitt på dagen. När jag lämnat tillbaka henne på skolan fick jag ett av mina infall. Jag for in till ICA på Liljeholmen. Den är stor och välförsedd och där plockade jag till mig en fin bit entrecôte i förpackning för en person.


Det vart en sjusärdeles läcker lunch och varför inte. Räknat i points var det inte värre än mina vanliga luncher och räknat i pengar så drabbar det ingen direkt fattig. Nu hade jag några timmar till nästa evenemang och de timmarna ägnade jag åt att skriva in en Glunt-sång i musikprogrammet. Men strax efter fyra tog jag t-banan in till stan. Där skulle Lars Lerin signera sin senaste bok idag, och den har jag ju lovat Bibbi, som tack för gästfriheten i somras. Nu får hon boken med signatur av sin idol.


Jag kom till butiken tjugo i fem och då var det kö ut till ingången. Det gjorde inte så mycket för där blåste det varm luft från taket och bokbordet stod inte så långt in i affären. När jag gjort mina affärer och växlat några ord med Lars stack jag direkt hem och nu ringlade sig kön en bra bit ut på trottoaren. Tänk att en konstnär kan bli så populär. Vår nye Carl Larsson?


Nu hade jag bara ett evenemang kvar och det var att hämta Anna efter hennes gospelkör. Hon säger varje gång, att det inte behövs men är nog tacksam över att komma hem en halvtimme - minst - tidigare.

No comments: