Sunday, November 08, 2015

Samling vid pumpen

I morse vaknade jag alltså till ett sms om att gamla moster Lisa hade avlidit i natt. Det kom väl inte som någon överraskning direkt, men ändå känns det lite konstigt. Hon var trots allt så pass klar att man kunde fråga henne om gamla saker och personer in i det sista och ofta visste hon besked. Under morgonen mognade ett beslut om att skriva en dödsruna över henne och samla ihop de bilder jag hade.


Innan dess hade vi dock praktiska ting att ordna. Det är hög tid att stänga av och tömma vår pump ute vid stugan. Visserligen är det väldigt många plusgrader just nu, men vi skall ju snart resa bort ett par dar och då vet man aldrig hur det går.  Bäst att tömma ur vattnet och slå av strömmen och det for Anna och jag ut och gjorde så fort vi fått i oss frukost. Sedan fort in till stan igen för hon och Paula skulle ut och leta löparskor. Jag slapp ännu en gång undan tack vare vovven.


Jag kunde nu i stället ägna min eftermiddag åt att samla ihop bilder om Lisa och att skriva ett extra blogginlägg (efter det här) och det tog sin lilla tid. När sedan damerna kom hem firade vi fars dag med den äpplekaka vi gjort till igår, men inte använde då. Jag hjälpte också Paula med att göra back up på alla hennes mobilbilder eftersom hon skall byta mobil. Och nu är det kvällen. Anna sover i soffan och på apple-TV:n ser vi Moraeus och hans gäster. Det är frid i folkhemmet!

No comments: