Thursday, November 19, 2015

Förberedelser inför morgondagen

Jag stannade hemma i stan idag och ägnade nästan hela dagen åt förberedelser inför morgondagen. Anna fyller ju år och jag har lovat bort mig till ett After Work i Göteborg med mina gamla kollegor. Något jag ser mycket fram mot. Och till mitt försvar kan sägas att jag talade med Anna om den här resan innan jag bokade och ingen av oss tänkte på dagens betydelse. Den är inte så stor heller. Det blir större nästa år.

Hur som helst så hinner jag i alla fall uppvakta med present och kaffe på sängen i morgon innan tåget går. Jag hade först tänkt köpa något gott kaffebröd. men så tänkte jag på mina kvaliteter som bagare och bestämde mig för att baka cup cakes. Jag sökte på google och fann ett recept på cupcakes typ Rocky Road, med pekannötter och minimarshmallows.


De blev väldigt fina. Jag har ännu inte provsmakat utan tvärtom gömt dem i vårt blå skåp ute på balkongen och sedan noga städat undan alla spår. Jag har också slagit in min present, Lars Lerins senaste, som även den är signerad av författaren. Sedan har jag packat inför resan till Göteborg. Jag skall resa med mycket litet bagage så det blir bara tandborste, underkläder och iPad.

Till kvällen lagade jag en stor Quiche Lorraine, som vi åt tillsammans med Paula och Jimmy, när de var här ikväll och hämtade hunden. Därvid kom vi fram till den lyckliga slutsatsen, att Jimmys mor tar hand om jycken i helgen så att jag kan njuta av friden i stugan alldeles själv. Det ser ut att bli en härlig helg - i morgon Hard Rock Café, lördag hotellfrukost på morgonen och enskilt boende i stugan på kvällen.

No comments: