Thursday, November 05, 2015

En gammal VHS

Jag hade tid hos min kiropraktor kl 10 och vaknade först vid 9 så det vart lite stressigt. Men det redde jag ut och tio i tio satt jag och väntade på vårdcentralen. Inte utan lite ont samvete ty det har blivit lite si och så med de övningar jag blivit ålagd att utföra. Jag tror egentligen mer på ett piller, med snabb verkan än ett jobbigt träningsprogram som kanske har effekt efter någon månad.

Det gick dock bra och han kollade inte effekten av träningen. I stället la han upp mig på sin arbetsbänk, knöt ihop mig och drog till i ryggen så att det kändes som ett litet knäpp. Han påstod att det gick bra men jag kände inget speciellt. Dock märkte jag senare under dagen att jag inte var lika stelbent som vanligt när jag gick ur bilen eller fåtöljen. Hoppas det inte är inbillning. Jag får väl se till att vara lite flitigare med mina övningar också. 


Nu for jag ut till stugan och där företog jag mig en sak jag länge tänkt. Nämligen att testa om min gamla VHS-bandspelare fortfarande fungerar. Min och min förresten. Jag förbarmade mig över den när den stått ensam och övergiven på min forna arbetsplats i över ett år. Utkonkurerad av av CD och wi-fi. Alltnog. Kan man tänka sig?! Det fungerade!! Så jag kunde njuta en gammal film om smalspåriga järnvägar under 60-talet, som jag inte sett på länge.  Där fanns till och med några scener från Nossebrotrakten.


Jag väntade till skymningen innan jag for hem och då gjorde jag i ordning en rotfruktslåda med (svensk) kassler tills Anna kom hem. Och nu sitter vi och tittar på Hela Sverige Bakar och suckar över att vi inte får smaka på något av mästerverken i TV. Men -  i morgon är det Gustav II Adolf-dagen ....

No comments: