Wednesday, November 18, 2015

Storstädning

Jag var inte ute så länge i stugan idag. Bara såpass att jag fick storstädat i storstugan. Dvs. ursprungshuset på sex kvadratmeter, som numera fått sällskap av sovrum, altan och veranda. Jag sitter ju nästan alltid på verandan, så storstugan tenderar att bli lite av ett förråd under den varma årstiden. Eftersom värmen har stått sig i höst, så har jag fortfarande inte "flyttat in".

En tom vägg, som väntar på att julbonaderna
ska upp om någon vecka.
Men det ska bli annat nu till helgen tack vare Ullared. Hela gänget skall ner men jag slipper, förebärande, att jag ska passa jycken. Vill det sig riktigt jäkla väl kanske jag till och med slipper det för det finns en kusin i södra förorterna som gärna offrar sig ibland. Alltnog. Jag skall nyttja min ensamhet till att bo ute i stugan, duka fram något gott på kvällen, lyssna på lite stenkakor, smutta på en whisky. Allt sådant som förgyller tillvaron när man sitter ensam ute i en liten stuga i en stor skog en mörk höstnatt.


Så jag hade ute allt idag - dammsög golv, väggar och tak. Skakade mattor, ställde undan och bäddade rent. Det skall bli ljuvligt att komma ut till stugan på lördag eftermiddag, sedan jag dels klarat av körens konsert på Frälsis och sedan jag varit och provianterat. Men idag städade jag alltså, samt åt en burk soppa till lunch varpå vi for hem, vovven och jag.


Här hade det kommit ännu en låda från testagram och den var riktigt bra denna gång. Kakor, halstabletter,  choklad mm. Till kvällsmat gjorde jag idag en krämig risotto med kyckling, svamp och lök. Den var god och Anna lät sig väl smaka när jag hämtat henne efter kören. Anders och jag hade ätit redan tidigare, när han kom hem från sina löneförhandlingar. Han sitter ju i facket också.

No comments: