Monday, November 30, 2015

Åter till vardagen

I morse blev jag ett offer för världspolitiken. I stället för en behaglig biltur med dottern ut till flygplatsen blev det till att trängas med alla vanliga parisare i metron. Vägarna från flyget in till stan skulle ju användas av Obama och grabbarna, när de for in till miljökonferensen i Paris. 

    Affisch om miljökonferens i Metron

Det gick dock bra och jag fick till slut sittplats på tåget. Väskan var  förfärande tung, fylld som den var med vin och sprit. Turligt nog var det bara trappor i början av resan och de flesta gick neråt. När jag sedan checkade in den ställde sig vågen på 19,6 kg. Det är faktiskt mindre än vad jag bantade ner mig 2012. Men mer än jag gått upp sedan dess. 

   I väntan på avgång 

Jag hade beställt fönsterplats på flyget och det var nästan som om Gud hade hört bön ty i höjd med västgötaslätten sprack molntäcket upp och hela det vackra landskapet låg öppet för min syn. Snötäckt. Jag lyckades inte identifiera Nossebro men Skara, Skövde Mariestad m.fl. gick fint. 

   Hornborgasjön med Skara ovanför 

I östsverige var det grönt och milt väder igen. Orolig för hur det gått med min stenkaka kollade jag bagaget noga när jag kom fram och allt var helt. Även mina små vinflaskor hade klarat resan perfekt. 

    Uppland

Jag var hemma vid tretiden och skyndade mig att packa upp och att ladda in alla bilder jag tagit på datorn. 525 st hade det blivit och av dessa skall de allra flesta sållas bort. 

   Välkommen hem

Det vart ingen lång vila för äldste grabben Grus hade vädjat om mattehjälp innan läxläsningen och snäll som jag är offrade jag mig och for dit. Sedan var det den vanliga läxhjälpen och därefter for jag och hämtade vovven hemma hos Gabbis, där den varit i eftermiddag. 

No comments: