Sunday, November 01, 2015

Köprusch

Redan igår kväll hade vi bestämt oss för att inleda dagen med frukost på IKEA. Vi behöver ny gardinstång i köket och då kunde man ju förena nytta med nöje. Tyvärr ställde jag mig på vågen innan vi for iväg och det var som om jag satte frukosten i halsen, redan innan jag tagit första tuggan. IKEA:s brunch och julbord är ju väldigt prisvärda men jag tvingade mig till allra yttersta återhållsamhet innan vi gick in i affären och handlade gardintillbehör och lite annat smått och gott.


På bilden syns en plastlåda på hjul, som jag tänkt ha i jordkällaren. Det är på gränsen att den är lite för stor men då får jag väl tälja lite i lådan. Vi for raka vägen till stugan efter IKEA där disken från gårdagens kalas väntade. Vi hade också tänkt stänga vattenpumpen idag men efter att ha kollat väderutsikterna kommande vecka beslöt vi skjuta upp saken.

Nu for vi i stället in till city för att tillmötesgå ett rent hejdlöst köpbehov hos en av oss, med anledning av att släkten berikats med en ny medborgare. Om den som känner på sig, att hon kan komma att bli mottagare av dessa köp, hoppar över nästa bild, så kan ni övriga få ett litet begrepp om vad vi ägnade eftermiddagen åt.



Nu har vi kommit hem och bänkat oss i TV-soffa och fåtölj och ser på nyheterna och väntar på att lilla vovven ska komma hit och bli passad de två närmsta dagarna.

No comments: