Wednesday, November 25, 2015

Till Paris

Idag var det så den stora dag då jag skulle ner till Paris och träffa barnbarnet för först gång. Mitt flyg gick inte förrän vid fyratiden på em så jag hade gott om tid. Den utnyttjade jag till att servera Anna frukost, somna om, packa samt montera julgirlangerna på balkongen. De kommer att lysa fint hela vintern.


Men när llt detta var klart for jag ut til Arlanda. I mycket god tid. Jag tycker om att sitta och insupa atmosfären av den stora världen med plan som landar och lyfter från all världens hörn. Jag vart dock lite orolig när det här lilla planet stod vid "min" gate. Som tur var for de dock iväg till Funland och ett riktigt stort jet-plan gled in. 


Resan gick sedan alldeles utmärkt och vi var framme i Paris 20 minuter innan utsatt tid. Jag tog det lugnt pch var sist ute ur planet. Sedan är det långa och många rullband att åka till bagageutlämningen och där inträffade det märklig att min väska kom fram innan jag gjorde det. Bara att greppa den och dra iväg ut på parkeringen där Erika strax mötte upp i bil. Hon körde sedan genom stan i tätast tänkbara trafik, utan att darra på manchetten, och det stod inte på förrän vi var hemma i deras lilla lägenhet, där jag genast hamnade i aoffan med mitt barnbarn i famnen.


Hon stirrade förundrad, ja nära nog förstummad på sin morfar men fann sig i sitt öde och slumrade till en stund, med nappen som en extra trygghet. Det slog mig hur otroligt liten hon var. Det har inte märkts på de foton vi sett. Liten och söt.


Sedan hamnade hon i fars trygga armar medan modren började titta på de paket som var med.


Här är ockaå en bild på mor och barn. De har det gott tillsammans.


Liksom far och dotter.


Och nu vart det afton den första dagen och jag skall strax dra mig till snarkofagen för att orka upp och ner till boulangeriet om hörnet i morgon bitti för att inhandla min frukostcroissant. Paris är en stad att trivas i!

No comments: