Tuesday, January 19, 2016

Årets första bild


Jag började min dag lite njutningsfullt genom att ställa mig och blanda till en liten pannkakssmet. Det blev bara tre styck men de utgjorde en alldeles utmärkt frukost. Måhända icke helt viktväktarmässig…


Sedan hade jag bestämt mig för att testa att lämna vovven ensam en riktigt lång stund. Jag var först ute med henne på den vanliga kissrundan och sedan släppte jag in henne och stack direkt iväg till bilen, som jag körde ut till stugan för att vittja musfällan. Jag ställde upp min iPad för att filma henne i sin ensamhet.


När jag återkom efter att ha plockat ut en mus (dagens skörd) och såg på elva minuter film, som fastnat, blev jag glad för jycken har inte sagt ett ord eller gjort ett enda ylande, utan helt enkelt gått och lagt sig i sin korg och legat där tills jag kom åter efter en och en halv timme.


Jag hade ju med mig målargrejor igår och idag satte jag mig vid köksbordet och gjorde årets första målning, ett försök att måla ljuset i ett stilla vinterlandskap, sett genom ett köksfönster. Det blev kanske inte just det ljuset, men det syns i varje fall vad det skall föreställa.


Sist idag var jag på vårterminens första körövning, som nu ägde rum i vår nya träningslokal i allaktivitetshuset. Vi hade ett kort möte efteråt, där vi talade lite om programmet inför våren. Det var också lite struligt i början eftersom vi var kallade redan kl sex men vår ledarsugga kommer inte förrän kvart i sju, men då blir det fart på övningarna. Hon är mycket bra, och utan henne är vi som en flock vilsna vildsvin.

5 comments:

Anonymous said...

Man känner igen sig! Ser björkarna och stora stenen.
/sysM

Alf said...

Det var liksom meningen :-)

Anonymous said...

Jo, det är sig likt!
/sysM

Eva L said...

Faktum är att jag också såg något bekant då jag såg bilden, tycker den är fin och ännu bättre när jag insåg att känslan var helt rätt. Alf, du är inte dålig du. //Eva

Alf said...

Tackar!!