Saturday, January 30, 2016

Glasljusstakar

Förra julen fick jag några långa, vackert lackade stearinljus i julklapp av Paula och de har legat i soffan på verandan sedan dess, bland mina andra ljus. Jag har fått för mig att det skall vara en alldeles speciell sorts ljusstakar till dessa ljus. Och idag fann jag dem ute i Gustavsberg. 

Robert och Caroline ringde och undrade om vi hade lust att följa med ut dit ty där rådde rea. Det hade vi ty inget annat var planerat idag. 


Anna for in till stan först och köpte sig en ukulele, som hon drömt om länge och sedan hämtade jag upp henne bakom konserthuset varpå vi körde ut till Gustavsberg. Där fann jag mina ljusstakar och lite annat smått och gott innan vi landade på ett café med en kopp kaffe och en god smörgås. 


Vi enades om att fortsätta kvällen hemma hos robcar och for och handlade lite hämtmat varefter vi tillbringade kvällen i tv-soffan, tittandes på gamla fina kock-program. 

Och i morgon skall jag flyga ner till barn och barnbarn i Paris!!!!

No comments: