Monday, January 04, 2016

En liten stund av frid

Idag började trängselavgiften på Essingeleden men jag klarade mig eftersom Anna började så tidigt att jag hann köra både dit och tillbaka innan klockan hunnit slå halv sju. Det var nog fler än jag som hade bråttom att lämna vägen för farten på Essingeleden var hög! Väl hemma kröp jag ner och la mig ett par timmar till medan Anna satt och väntade på första barnet. Det kom inte förrän vid halv åtta.


När jag sovit färdigt och bjudit mina gäster på frukost passade jag på att glida iväg ut till stugan för att mata fåglarna och mössen. Jag var lite orolig att någon hade velat följa med ut, men det gick vägen och jag fick en stund av tyst och stilla frid ute på verandan. Jag visar än en gång en bild på hur rofyllt där är.


Fåglarna hade inte ätit upp all mat men det hade mössen. Deras fat med råttgift var soprent och jag fyllde det glatt med mera "mat". Sedan satt jag alltså en stund och lyssnade till tystnaden med en kopp kaffe i näven och med borttynande isrosor på fönstren. Jag kunde dock inte med att stanna alltför länge utan for hem efter en halvtimme. Via ICA Maxi där jag köpte kalkon till kusin C, som kommer i morgon.

Hon skröt i morse på FB om hur hon tagit hand om tre ensamkommande flyktingbarn och med kännedom om hennes tidigare val här i livet ställer jag mig synnerligen tveksam till hur det här äventyret skall avlöpa. Jag känner dessutom inte för att bli pådyvlad en massa nya okända gäster bara för att vi bjudit hem henne. Det gäster som kommer hit vill jag ha bjudit in själv. Sedan kan de komma från var-fan-som-helst.


Sist ikväll tog vi fram ett pussel, som legat länge i garderoben. Vi blev så inspirerade  av besöket hos J o Y i söndags och så fort vi vänt alla bitarna började vi lägga ut ramen och nu är vi fast. En trevlig sysselsättning.

1 comment:

Unknown said...

Gillar!